צלם העיתונות העזתי שנהרג השתמש בטכנולוגית צילום אסורה, בזירה הלא נכונה

אתמול, רמז שר הביטחון כי צלם העיתונות יאסר מורתג’א, שנורה אתמול למוות במהלך העימותים בגבול רצועת עזה. נפגע בעת שהפעיל רחפני צילום מעל חיילי צה”ל. בדיקה מעלה כי מורתג’א,הצליח לרכוש ולהבריח לעזה רחפנים הנושאים מצלמות איכותיות ביותר המסוגלות לאסוף מודיעין ברזולוציה גבוהה

אתמול, רמז שר הביטחון כי צלם העיתונות יאסר מורתג’א, שנורה אתמול למוות במהלך העימותים בגבול רצועת עזה. נפגע בעת שהפעיל רחפני צילום מעל חיילי צה”ל.

בדיקה שערך הבלוג מעלה כי מורתג’א, צלם מקצועי, בעל חברת ההפקות “Ain Media”, הצליח לרכוש ולהבריח לעזה רחפנים הנושאים מצלמות איכותיות ביותר המסוגלות גם לאסוף מודיעין ברזולוציה גבוהה וב-360 מעלות על פעילות כוחות צה”ל בשגרה ובמהלך מבצעים קרקעיים וימיים.

את הרחפנים רכש כבר בסוף 2016 ומאז המשיך ושכלל את היכולות (שחלקן מוצגות בחשבונו בפייסבוק)  ברמה שעל פי תפיסת הביטחון של ישראל, מסכנת את ביטחון הכוחות והאזרחים בעוטף עזה.

ב-9 בספטמבר 2017 מעלה מורתג’א פוסט בפייסבוק ובו הוא מצולם עם רחפן לצד הטקסט “המטוסים שלנו בשמיים והחיילים שלנו על הקרקע..  מוכנים לכל התרחישים.” .

זו גם הסיבה  שישראל מפעילה זה מספר שנים כוח המשימה המשותף לשב”כ, מתפ”ש, המכס, משטרת ישראל ורשות המעברים במשרד הביטחון במטרה להילחם בניסיונות הברחה של מוצרים דואליים היכולים לשמש את הזרוע הצבאית של החמאס ובמרכזם גם רחפנים מגדלים וסוגים שונים, הנושאים מצלמות איכותיות מהסוג שבו השתמש מורתג’א שהיה תומך חמאס בהשקפתו והסבירות שעבודתו נוצלה למשימות איסוף הוערכה כגבוהה במיוחד לאור מה שנלמד מהצהרותיו ומהמודל של החיזבאללה בגבול הצפון שבו נעשה שימוש בצלמי עיתונות כדי לאסוף מודיעין חזותי מבצעי על תנועת הכוחות הישראליים.

 

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו