שני חשודים ממוצא לבנוני נעצרו בארגנטינה בעקבות מודיעין הקושר אותם לזרוע פיגועי החוץ של החיזבאללה וכוונה לבצע פיגועים כנגד יעדים יהודיים וישראליים

הפשיטה על בתי החשודים התבצעה בעקבות מידע מודיעיני שהועבר בתחילת השנה ע”י ארגון הגג של ידידי ישראל (DAIA) והקהילה היהודית בארגנטינה.

ביום שלישי אחר הצהריים, פשטה המשטרה הפדרלית של ארגנטינה על בית הממוקם ברחוב צ’יילקוי 400 בשכונת פלורסטה בבואנוס איירס. הפשיטה התבצעה בעקבות מידע מודיעיני שהועבר לרשויות הביטחון המקומיות, כבר בינואר השנה, דרך “אגודת ידידי ישראל-ארגנטינה” (DAIA) – ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה .

המידע, שנשלח באופן אנונימי לכתובת הדואר האלקטרוני של ארגון הגג היהודי, הצביע על “פרופיל” של צעיר בן 23 בשם קווין ג’מאל אברהם סלומון כמי שמנהל קשר עם פעילי ארגון החיזבאללה ואף עבר במסגרתם גם הכשרה צבאית בלבנון. עוד עלה מהמידע כי החשוד ביקר לאחרונה במספר מדינות במזה”ת ובהן: איחוד האמירויות, קטאר וטורקיה.

בעקבות המידע, פתחה מחלקת הסייבר-טרור של המשטרה הפדרלית הארגנטינאית בחקירה מקיפה ובסופה הצליחה לאמת את החשדות באמצעות ניתוח רשתי. בעקבות כך, הוצא בהמשך צו שופט שאפשר כאמור לפשוט השבוע על בית החשוד ולעצור לחקירה שני אחים: קווין גמאל אברהם סלומון בן 23 (החשוד המרכזי) ואחיו, אקסל אזקיאל בן 25.

הבלוג ניתח את חשבון הפייסבוק של החשוד המרכזי “גמאל סלומון” ומצא כי ניהל באמצעות הרשת החברתית, קשרים עם פעילי חיזבאללה (המתועדים על מדים) וכן עם גורמים מאיראן.

במהלך הפשיטה נחשפו אמצעי לחימה מגוונים ובהם: אקדחים, רובי צלפים, נשק אוטומטי מסוג קלצ’ניקוב, סכיני קומנדו, תחמושת רבה ומדים צבאיים. עוד נתפסו מסמכי זהות ותמונות פספורט, תמונה של חסן נסראללה, דגל הארגון, מספר מחשבים וטלפונים ניידים ומה שהוגדר כ”התקנים אלקטרוניים” (כנראה כונני דיסק און-קי).

קרוביהם של החשודים נאספו מול הבניין והתנגדו לכניסתה של המשטרה. דודם של האחים העצורים אמר: “מה שנאמר לא נכון, זוהי פשיטה שאינה הגיונית, אנחנו מוסלמים אבל לפני כן אנחנו ארגנטינאים, אני לא מבין מה החטא לבקר את הקרובים שלנו בלבנון”.

לאחרונה נעצר בברזיל, אסד אחמד ברקאת, המוגדר ע”י ארה”ב כאיש הכספים המרכזי של ארגון החיזבאללה באמריקה הלטינית. לפי החשד, ברקאת היה מעורב בפיגועים בשגרירות ישראל ובבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס.

אגודת DAIA (משלחת החברות בין ישראל לארגנטינה ) שקיבלה את ההתרעה מגורם מודיעיני “בעל עניין”, היא חלק מהקונגרס היהודי העולמי (WJC), ארגון הגג העולמי של הקהילות היהודיות. האגודה מעורבת מאוד במאבק באנטישמיות בארגנטינה ובחשיפת האחראים לפיגוע ב-1994 בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס (AMIA) והעמדתם לדין.

אירוע של אגודת DAIA והקהילה היהודית בארגנטינה

“הרשת החברתית” של החשוד המרכזי

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו