פרטים חדשים על נסיבות מעצר האחים החשודים בארגנטינה בהשתייכות לתא טרור של החיזבאללה

מעצר החשודים בהשתייכות לחיזבאללה בוצע כחלק במסגרת ניטור כללי של חשודים לקראת “פסגת ה-G20″ שתתקיים בבואנוס איירס. השניים נכללו ב”רשימת מעקב” אחר חשודים החברים בארגוני טרור ובמקרה זה חיזבאללה ואיומי טרור כנגד מוסדות יהודיים וישראליים.

הפשיטה על בתי החשודים בחברות בארגון החיזבאללה בוצע במסגרת ניטור כללי של חשודים לקראת “פסגת ה-G20” הצפויה להיערך בבואנוס איירס, אולם ההקשר הישיר למעצרם הוא סיכול איומי טרור כלפי הקהילה היהודית, כך עולה מבדיקת הבלוג “אינטלי טיימס”.

ההקשר היחידי ל”פסגת ה-G20″ הוא שהשניים הופיעו ב”רשימה שחורה”, של “המחלקה לחקירות נגד טרור” המקומית, המורכבת משמות פעילים המזוהים עם ארגוני טרור ובמקרה זה החיזבאללה בלבנון. הכנסתם לרשימה בוצעה כנראה בעקבות “מידע מודיעיני” שהתקבל כבר בתחילת השנה בהקשר לפעולות שנועדו לסכל התארגנויות טרור כנגד מוסדות יהודיים וישראליים בארגנטינה.

בינואר השנה, העבירה “משלחת ידידי ישראל-ארגנטינה” (DAIA) הפועלת במסגרת ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, מידע מודיעיני אנונימי שנשלח לתיבת הדואר האלקטרוני של הארגון ומצביע על “פרופיל” של צעיר בן 23 ממוצא לבנוני בשם קווין ג’מאל אברהם סלומון, כמי שנמצא בקשר עם פעילים מארגון החיזבאללה. עוד עלה כי החשוד ביקר במספר מדינות במזה”ת ובהן: איחוד האמירויות, קטאר וטורקיה ואף נשלח ללבנון לצורך קבלת הכשרה צבאית. 

בעקבות המידע, פתחה “המחלקה לחקירות נגד טרור וקבוצת המבצעים הפדרליים המיוחדים” (GEOF), בחקירה מקיפה ובסופה הצליחה לאמת את החשדות באמצעות ניתוח רשתי. בעקבות כך, הוצא בהמשך צו שופט שאפשר כאמור לפשוט השבוע על בית החשוד ולעצור לחקירה שני אחים: קווין גמאל אברהם סלומון בן 23 (החשוד המרכזי) ואחיו, אקסל אזקיאל בן 25.

במהלך הפשיטה על בית  ברחוב צ’יילקוי, בשכונת פלורסטה, נחשפו אמצעי לחימה מגוונים ובהם: אקדחים, רובי צלפים, נשק אוטומטי מסוג קלצ’ניקוב, סכיני קומנדו, תחמושת רבה ומדים צבאיים. עוד נתפסו מסמכי זהות ותמונות פספורט, תמונה של חסן נסראללה, דגל הארגון, מספר מחשבים וטלפונים ניידים ומה שהוגדר כ”התקנים אלקטרוניים” (כנראה כונני דיסק און-קי).

הבלוג ניתח את חשבונות הפייסבוק והטוויטר של החשודים המרכזים ומצא כי גמאל סלומון, החשוד המרכזי, ניהל באמצעות הרשת החברתית, קשרים עם פעילי חיזבאללה (המתועדים על מדים) וכן עם גורמים הקשורים באופן ישיר או עקיף עם איראן ומשמרות המהפכה.

עוד עלה כי האח אקסל סלומון קשר עצמו בפרופיל הטוויטר שלו כמי שמזוהה עם ארגון החיזבאללה. עוד עלה מהבדיקה כי שני האחים עסקו בעיקר ב”ריטוויט” “פוסטים” המתייחסות למאבק הפלסטיני.

ציוצי הזדהות (מתוך חשבון הטוויטר של החשוד המרכזי) עם איראן והמאבק הפלסטיני:

מתוך קשרי הפייסבוק של החשוד המרכזי:

 

 

 

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו