ראש תוכנית הטילים של סוריה חוסל אתמול בפיצוץ מכוניתו

ראש תוכנית הטילים של סוריה חוסל אתמול בפיצוץ מכוניתו

בלוג המודיעין “אינטליטיימס” מגלה כי דר’ עזיז אסבר, המדען הסורי שחוסל אתמול בפיצוץ מכוניתו ליד העיירה חמה עמד למעשה בראש “מחלקה 4” של המרכז הסורי למחקרים מדעיים (SSRC), מחלקה שמופקדת בסוריה על כל תכניות פיתוח הטילים הבליסטיים והרקטות ונקשר למתקנים שהותקפו לאחרונה באזור מאסייף.

פרטים חדשים נחשפים על תפקידיו והקשר ארוך השנים שניהל דר’ עזיז אסבר עם איראן וצפון קוריאה למען פרויקטים על אדמת סוריה במטרה לסייע להתעצמות הרקטית של החיזבאללה שלאחר מלחמת 2006.

הבלוג חושף כי המדען הסורי שחוסל אתמול בפיצוץ מכוניתו ליד העיירה חמה עמד למעשה בראש “מחלקה 4” של המרכז הסורי למחקרים מדעיים (SSRC), מחלקה שמופקדת בסוריה על כל תכניות פיתוח הטילים הבליסטיים והרקטות ונקשר למתקנים שהותקפו לאחרונה באזור מאסייף.

דבר החיסול דווח בטוויטר ע”י כתב אל-מנאר בסוריה, ג’עפר מוהנא והעיתונאי הפרו-סורי בעיר חמה, איאד חוסיין שאישר כי “אסבר נחשב כדמות מדעית לאומית, וסביר כי גורמי מודיעין זרים הם אשר עמדו מאחורי הרצח”. החיסול הלילה מגיע זמן קצר לאחר שבסוריה דווח ב-22 ביולי על תקיפת מתחם ייצור מוכר של המרכז הסורי למחקרים מדעיים במרחק של כ-6 ק”מ צפונית למתחם חדש (אתר ואדי ג’האנאם) ליד מאסייף (1) שהותקף לאחר שנחשד כמתחם איראני לשדרוג טילים. התקיפה האחרונה כוונה כנגד האנגר חדש יחסית שנבנה בשנים האחרונות במתקן ייצור צבאי קיים (2) הנמצא ליד העיירה ג’וליאמדון.

מעבדת המחקר שהותקפה בפאתי מוסיאף, העסיקה בעבר מומחים מצפון קוריאה, אך מאז 2010 היא התמחה בייצור ארטילרי ובמחקר, אשר מפוקח מאז על ידי מומחים איראנים.

“מחלקה “4 הופקדה על הפעילות של “מכון 4000”, שאחראי על ייצור הטילים והרקטות ולאחרונה, כך עלה, מדיווחי אופוזיציה וצילומי לוויין, פעלה המחלקה להעתיק בעזרת איראן חלק מהפרויקטים של “מכון 4000” שאחראי על המחקר והפיתוח של טילים למיקום חדש ובטוח יותר באזור מאסייף בו גם יוכלו לשדרג טילים קיימים.

על פי פרסומים מודיעיניים, ענפים 702 (ייצור דלק מוצק) ו-350 (רקטות לטווח קצר ובינוני) הועברו לאחרונה לאזור מאסייף, שם זוהו שני מתחמים שיועדו לעסוק בפרויקטים לפיתוח טילים ובהם: פרויקט 991 שבו מפותחים טילי הסקאד המשופרים, פרויקטים 794, ו-111 הקשורים לפיתוח טילי קרקע-אוויר חדשים ופרויקטים לשדרוג הדיוק של הפאתח-110 הסורי הנקרא “M-600”.

קרוסלת כתבות

כתבות אחרונות

כותבים נבחרים

הכי תגובות

כתבות וידאו